top of page

Napiš své bio instagramu jako profík! ✨



Pojďme se do toho rovnou pustit, po přečtení nezapomeň ihned tyto rady aplikovat 👇


Účel tvého BIA na Instagramu a Tiktoku 📲

Účelem BIA je proměnit co nejvíce lidí, kteří navštíví tvůj profil, v action-takers, tedy lidi, kteří dělají rozhodnutí. V závislosti na tvém obsahu a cílech mohou lidé například:


  • 📈 Tě začít sledovat

  • 📤 Tě doporučit nebo přeposlat

  • 📅 Zabookovat si schůzku nebo ti napsat e-mail

  • 🛍 Koupit od tebe produkt nebo službu


Na základě tvých cílů by se mělo BIO měnit. Pokud například plánuješ na příští měsíc workshop nebo vydání nových materiálů, tyto informace by měly být uvedeny v BIO.


Technické požadavky BIA 🛠

I když se to může zdát náročné, ve skutečnosti to není tak složité. Hlavním požadavkem je, aby BIO mělo méně než 150 znaků na Instagramu a méně než 80 znaků na Tiktoku. Kromě jmenovky a uživatelského jména můžeš toto BIO měnit podle potřeby, a proto doporučuji při každé plánované události nebo změně dát lidem vědět skrze BIO.


Dej lidem vědět, že příští měsíc proběhne událost, která jim může změnit život a posunout je dál.


Důležité body při tvorbě BIA:

  • 📊 Pořadí, jakým člověk prohlíží tvůj profil

  • 📱 Jak je tvé BIO prezentováno na mobilu (platí pouze pro Instagram)


Tip: Pokud potřebuješ měnit jmenovku, udělej to včas. Měnit jmenovku jde 2x za 14 dnů na IG a 1x za 7 dnů na TT, takže tento krok si důkladně promysli!


Pořadí, jakým člověk prohlíží tvůj profil na Instagramu:

  1. 👤 Profilovka - První prvek, který člověk vidí

  2. 🔠 Uživatelské jméno - Druhý prvek, kterého si člověk všimne (např. “Markeťák”)

  3. 🔖 Jmenovka - Pravděpodobně díky jmenovce na tebe člověk narazil (např. “Marketing Sociálních sítí”)

  4. 📝 První řádek BIA - Sdělí člověku, čemu se věnuješ a komu tím pomáháš + “Social Proof” (např. “Pomáhám brandům zkrotit sociální sítě”)

  5. 📋 Zbytek BIA - Sdělí člověku, jak mu dokážeš pomoci a co má udělat (Zde je výzva k akci)


Časté chyby:

  • ❌ Opakování jmenovky v uživatelském jménu

  • ❌ Opakování uživatelského jména v BIO

  • ❌ Nevhodné emoji nebo příliš mnoho emoji


Pamatuj, že počítač zobrazuje profil jinak než mobil. Pokud máš příliš textu nebo mezer na špatném místě, tvé BIO bude odseknuto a nejdůležitější část (výzva k akci) nebude viditelná.


Jak se tomu vyhnout:

  • 🚫 Skryj kategorii tvého profilu (např. “Podnikatel” nikoho nezajímá)

  • 🔍 Zkontroluj délku textu na mobilu i počítači a případně zkrať text

Tip: Jmenovka se také zobrazuje při posílání zpráv. Pokud buduješ osobní brand, začni svým jménem nebo značkou, pod kterou se prezentuješ.


Bonus: Je rozdíl mezi “Firemním účtem” a “Účtem tvůrce.” Firemní účty mohou mít omezené vyhledávání a funkce, zatímco účet tvůrce nabízí plnou funkcionalitu.


✍️ Postup vytvoření perfektního BIA 📈

Po přečtení této kapitoly si udělej research a potvrď si tuto strukturu u úspěšných tvůrců. Hlavní formát na perfektní BIO je následující:


  1. 📌 Co děláš + pro koho (Uveď hlavní benefit)

  2. 🛠 Jak to děláš (Uveď social proof)

  3. 👉 Co má člověk udělat dál? (Co jim to dá, proč vás mají sledovat?)


Emoji a další symboly přidávej až na konec, aby se ti všechno vešlo.


Příklad strukturovaného BIA

Před tvorbou BIA si polož podstatné otázky, které ti pomohou vystihnout účel. Na konci tě čeká bonus, který ti pomůže tyto otázky najít.


Otázky pro tvorbu BIA:

  • 🥅 Jaké jsou hlavní cíle mého profilu? (např. Vygenerovat leady)

  • 🏋 Jaké je moje zaměření v tomto odvětví? (např. Hubnutí)

  • 🎯 Jaký věk má moje cílovka? (např. Muži 18-35 let)

  • 📊 Jaký obsah nejvíc osloví cílovku? (např. Před a po transformace - case study)



Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Kommentare


bottom of page