Nyní, když jsi provedl rychlé vyhodnocení, zda je tvůj podnik kvalifikován k prodeji, pojďme se podívat, jak nastavit svůj obchod na Instagramu. Je to celkem jednoduché a můžeš začít vydělávat peníze na Instagramu jen v pěti krocích:
01. Vytvoření Instagramového obchodního účtu
Pokud ještě nemáš Instagramový obchodní účet, budeš muset nejprve vytvořit osobní účet. Jakmile máš jeden nastavený, můžeš ho přeměnit na obchodní účet kliknutím na svůj profil, přejdi do Nastavení a soukromí a pak přejdi na Typ účtu a nástroje pod záložkou Pro profesionály. Klepni na Přepnout na profesionální účet.
Následuj instrukce na obrazovce, jako je:
Vybrání kategorie tvého podnikání
Připojení se ke svému obchodnímu účtu na Facebooku
Představení své značky
I když jsou některé kroky volitelné, jejich dokončení může urychlit proces.
Až máš svůj účet nastavený, ujisti se, že optimalizuješ svou biografii a kontaktní informace tím, že zahrneš relevantní podrobnosti, jako je adresa tvého podniku a telefonní číslo k kontaktu.
02. Vytvoření obsahu pro prezentaci tvých produktů nebo služeb
Vytváření relevantního obsahu může být účinnou strategií při propagaci tvých produktů, podobně jako při využívání více online tržišť. Protože Instagram je zcela o krásné vizuálnosti, je zásadní vytvářet poutavý obsah, který inspiruje uživatele k interakci a sdílení obsahu, který prezentuje tvé nabídky.
Nejjednodušší způsob, jak začít, je představení kvalitních fotografií každého produktu z různých úhlů a v různých prostředích, aby měli zákazníci jasnou představu o tom, co nabízíš. Fotografie z pohledu z vrchu mohou být účinným způsobem, jak představit více produktů najednou nebo sdílet příběhy ze zákulisí, které ukazují úsilí vynaložené na vytváření každé položky.
Nicméně si pamatuj, že vytvoř obsah, který klade tvé publikum a potenciální zákazníky do středu pozornosti. Je lákavé dát svou značku do popředí, ale přemýšlej o způsobech, jak ukázat, jak mohou zákazníci tvé produkty používat a jaké přínosy jim přinese, pokud je koupí.
03. Budování angažovaného sledování
Pouhé zveřejňování obsahu sám o sobě tě neposune kupředu na Instagramu. Aby sis skutečně na této platformě vedl dobře, musíš budovat angažované sledování. Když začneš s tvorbu Instagramového účtu, může chvíli trvat, než začneš vidět nějaký návratnost investic.
Nicméně si pamatuj, že celkový počet sledujících je jen jedním metrickým údajem, a to navíc o povrchní.
Průměrně pouze 1% až 5% sledujících aktivně interaguje s obsahem značky.
Namísto toho, abys se snažil získat velký seznam sledujících, zaměř se na budování publika angažovaných uživatelů. Když zveřejníš obsah, je důležité reagovat na jakékoliv komentáře v prvních několika hodinách po zveřejnění.
Můžeš také podpořit angažovanost na příspěvku tím, že zanecháš jeden nebo dva komentáře, které slouží jako dodatečné titulky.
Pro zvýšení dosahu tvého obsahu zahrňuj hashtagy a alternativní text, aby se stal součástí relevantních konverzací a témat. Použití hashtagů zvyšuje šance, že se tvůj obsah objeví ve relevantních výsledcích vyhledávání, objeví se před uživateli, kteří by normálně neznali tvou značku nebo nesledovali tvůj účet. Nástroje jako Hashtagify nebo RiteTag ti mohou pomoci najít nejlepší hashtagy pro určité příspěvky, a pokud je tvůj Instagram Shop propojen s tvým webovým sídlem, můžeš automaticky přidat tagy ke svým příspěvkům (a synchronizovat produkty s tvým obchodem).
04. Propagace nebo prodej produktů přímo na Instagramu
Sdílení příspěvků, které lze nakoupit, může být silné, protože sdílí, jak tvé produkty vypadají během konkrétního použití. A můžeš použít příspěvky, které lze nakoupit ve různých formátech obsahu, jako jsou produktové štítky ve Stories a záložka Obchod na tvém profilu, k prezentaci tvých produktů a podpoření nákupů. Měj na paměti, že musíš zveřejnit devět příspěvků, které lze nakoupit, než se funkce Obchod objeví na tvém profilu.
Když uživatelé kliknou na produktové štítky ve tvých příspěvcích, budou přesměrováni na produktový seznam podle tvého výběru. Pokud jsi v USA, můžeš využít funkci nákupu, která umožňuje zákazníkům nakupovat přímo z aplikace.
05. Měření výsledků
Můžeš získat přístup k analýzám ze svých účetních nastavení, kde najdeš bohaté informace k monitorování angažovanosti a pomoci ti rozhodnout se, jak upravit svou strategii obsahu. Pokud odkazuješ zpět na svůj web, můžeš vidět, kolik návštěvníků pochází z Instagramu.
Analýzy ti také mohou pomoci s plánováním. Když klepneš na Celkoví sledující, můžeš vidět, kdy jsou tvoji sledující nejaktivnější. Také budeš moci vidět demografické údaje, jako jsou:
Lokality (rozdělené podle měst/měst a zemí)
Věkový rozsah
Pohlaví
S těmito daty budeš mít lepší představu o tom, jaký typ obsahu rezonuje s tvým publikem na základě dojmů, dosahu a angažovanosti. Můžeš také využít Wix Analytics pro svůj eCommerce web k úzkému vyhledání svých klíčových ukazatelů výkonu (KPI) podle zdroje provozu. Například pokud tvůj Instagramový obchod přináší určité procento provozu nebo prodejů pro určité produkty, uvidíš tyto informace na první pohled.
Super!